Wspinaczka sportowa

Igrzyska XXXII olimpiady. Kwalifikacje ogólnie i podział na dyscypliny
Awatar użytkownika
Wilczek19857
Posty: 2579
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:47

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Wilczek19857 » 11 wrz 2018, 14:32

Związek wyraźnie zaznaczył, że wszyscy powołani muszą wystąpić we wszystkich 3 konkurencjach, po takim zachowaniu powinny zostać ukarane i wyrzucone z kadry narodowej

Krolowa Sniegu
Posty: 7468
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:04

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Krolowa Sniegu » 11 wrz 2018, 15:05

runfixe pisze:
11 wrz 2018, 13:10
Wilczek19857 pisze:
26 sie 2018, 22:45


Wszyscy w/w zawodnicy podczas MŚ zobowiązani są do startu we wszystkich konkurencjach wspinaczki wliczanych do klasyfikacji trójboju. Proponowany skład musi uzyskać akceptację Ministerstwa Sportu i Turystyki. Trenerzy, opiekunowie i zawodnicy zostaną poinformowani o decyzji MSiT.
Żenująco to wygląda, nasze zawodniczki wychodzą przed przeszkodę, popatrzą się, potrą się magnezią ze trzy razy i po nawet bez próby pokonania przeszkody po dwóch minutach mówią, że mają dość. Właśnie taki cyrk robią Rudzińska i Chudziak w boulderingu.

Rozumiem, że to nie ich konkurencja, ale mogłyby przynajmniej spróbować, trochę zacięcia sportowego... przez pół godziny nie widziałem innych zawodniczek niż nasze by tak robiły...
No to rzeczywiście kiepskie zachowanie, rozumiem, że mogą się oburzać, że wymyślono taki a nie inny format na IO, ale to nie znaczy, że mają się tak zachowywać.
Justyna Kowalczyk mocno za to wspiera siostry Kałuckie i Igę Kupś. Pisała, że jak im nie odbije po juniorskich sukcesach to będą seniorskie medale z tego.
Sprawdź, kto został kajakowym mistrzem naszego forum :)

Awatar użytkownika
Wilczek19857
Posty: 2579
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:47

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Wilczek19857 » 11 wrz 2018, 15:12

Kupś niestety też słabo w swojej koronnej konkurencji, ledwo 53msc

Krolowa Sniegu
Posty: 7468
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:04

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Krolowa Sniegu » 11 wrz 2018, 15:41

Wilczek19857 pisze:
11 wrz 2018, 15:12
Kupś niestety też słabo w swojej koronnej konkurencji, ledwo 53msc
To jeszcze juniorka.
Sprawdź, kto został kajakowym mistrzem naszego forum :)

Outsider
Posty: 995
Rejestracja: 27 sty 2018, 23:13

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Outsider » 11 wrz 2018, 15:42

Ludzie, przecież ani Chudziak, ani Rudzińska nigdy nie startowały w żadnych poważnych zawodach w boulderingu, nawet w Mistrzostwach Polski, a wy wymagacie, by nagle miały nabyć zupełnie innych sprawności, niż w konkurencji na czas. Dla mnie to naprawdę tak, jakby sprinterowi nagle kazano pchać kulą, a narciarce biegowej na nich skakać, czy jechać zjazd! Dla mnie jest chorym pomysłem nakaz startu dla zawodniczek, które tego nie chcą. Szans na Tokio praktycznie nie ma, lepiej skupić się na koronnych konkurencjach, a jeśli ktoś jak siostry Kałuckie na poważnie traktuje kombinację, to chwała im za ambicję. W ogóle zamiast wysyłać na MŚ w kombinacji, może najpierw przydałoby się przeprowadzić Mistrzostwa Polski w tej specjalności, w formie jednych zawodów, a nie tylko dodając punkty. I jeszcze co do kobiet, to jeśli uparto się na kombinację, powinno się rozważyć start Kariny Mirosław, która może nie jest wybitna w żadnej konkurencji, ale śmiało startuje we wszystkich jako jedyna seniorka w kraju.
IO są jedną imprezą raz na 4 lata, do której zakwalifikują się naprawdę nieliczni. Po drodze leży mnóstwo medali różnych imprez w poszczególnych konkurencjach i moim zdaniem nie ma sensu nakazywać komuś startu w trójboju. Natomiast jak najbardziej w juniorach trzeba starać się rozwijać wszystkie konkurencje i budować ośrodki, które to umożliwią.

Awatar użytkownika
runfixe
Administrator
Posty: 4119
Rejestracja: 02 sty 2017, 22:56
Lokalizacja: Rochefort

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: runfixe » 11 wrz 2018, 17:25

Outsider pisze:
11 wrz 2018, 15:42
Ludzie, przecież ani Chudziak, ani Rudzińska nigdy nie startowały w żadnych poważnych zawodach w boulderingu, nawet w Mistrzostwach Polski, a wy wymagacie, by nagle miały nabyć zupełnie innych sprawności, niż w konkurencji na czas. Dla mnie to naprawdę tak, jakby sprinterowi nagle kazano pchać kulą, a narciarce biegowej na nich skakać, czy jechać zjazd! Dla mnie jest chorym pomysłem nakaz startu dla zawodniczek, które tego nie chcą. Szans na Tokio praktycznie nie ma, lepiej skupić się na koronnych konkurencjach, a jeśli ktoś jak siostry Kałuckie na poważnie traktuje kombinację, to chwała im za ambicję. W ogóle zamiast wysyłać na MŚ w kombinacji, może najpierw przydałoby się przeprowadzić Mistrzostwa Polski w tej specjalności, w formie jednych zawodów, a nie tylko dodając punkty. I jeszcze co do kobiet, to jeśli uparto się na kombinację, powinno się rozważyć start Kariny Mirosław, która może nie jest wybitna w żadnej konkurencji, ale śmiało startuje we wszystkich jako jedyna seniorka w kraju.
IO są jedną imprezą raz na 4 lata, do której zakwalifikują się naprawdę nieliczni. Po drodze leży mnóstwo medali różnych imprez w poszczególnych konkurencjach i moim zdaniem nie ma sensu nakazywać komuś startu w trójboju. Natomiast jak najbardziej w juniorach trzeba starać się rozwijać wszystkie konkurencje i budować ośrodki, które to umożliwią.
To nie my wymaqamy, lecz związek. Ja przecież rozumiem, że one tym się nie zajmują, ale w takim razie po co przyjeżdzać tydzień wcześniej i spędzać cały dzień na słońcu robiąc szopkę.
Chudziak jednak nawet nie postarała się podciągnąć ani razu, nic, po minucie prosiła swoją karteczkę od sędziego i tyle - i to właśnie jest przesada i brak szacunku dla nas jako kibiców - OK, rozumiem - nie umiem, nie trenuję tego, ale spróbuję, tak jak Kałuckie. Przecież znają się na wspinaczce, na pewno wspinały się w swoim życiu nie raz na skałkach. I wiem, że telewizja spłaszcza i na pewno bym nigdzie nie doszedł do topu, ale za czasów gdy trenowałem, to niektóre z tych trudności bym postarał się zaatakować.

I porównanie do LA nie jest dobre, jednak między pchaniem kulą i biegiem długodystansowym jest mega różnica. Ja bym to porównał do grzbiecisty w pływaniu, któremy karzą płynąć żabkę i on ją owszem płynie ale bez zanużania głowy.

Mnie to zbulwersowało i nawet chciałem napisać do Związku - po co ktoś je zmuszał.
Przypominam, że tylko Polki tak się zachowywały (łącznie oglądałem przez dwie godziny...)

Outsider
Posty: 995
Rejestracja: 27 sty 2018, 23:13

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Outsider » 11 wrz 2018, 18:19

runfixe pisze:
11 wrz 2018, 17:25
OK, rozumiem - nie umiem, nie trenuję tego, ale spróbuję, tak jak Kałuckie. Przecież znają się na wspinaczce, na pewno wspinały się w swoim życiu nie raz na skałkach. I wiem, że telewizja spłaszcza i na pewno bym nigdzie nie doszedł do topu, ale za czasów gdy trenowałem, to niektóre z tych trudności bym postarał się zaatakować.
Tylko, że Kałuckie nie są laikami w tej konkurencji. Nawet jeśli nie osiągały znaczących sukcesów, to były chociażby w finale MP przed rokiem. Brożek też gdzieś tam w wynikach była odnotowana.

Ja nie będę zgrywał eksperta, bo nigdy nie trenowałem, ze dwa razy miałem jedynie kontakt ze ścianką. Możesz mniej więcej wyjaśnić laikowi, na czym polega różnica w trenowaniu tych konkurencji? Dla mnie dla laika wydaje się, że bouldering wymaga dużo większej siły, ale też logicznego myślenia. W ogóle po jakim czasie od kontaktu ze ścianką ktoś decyduje się pójść w specjalizację? I jaki jest mniej więcej procentowy rozkład ludzi, którzy zaczynają od sztucznych ścianek, a takich, którzy idą tam, mając na koncie już przejścia w naturalnych skałach?

Awatar użytkownika
runfixe
Administrator
Posty: 4119
Rejestracja: 02 sty 2017, 22:56
Lokalizacja: Rochefort

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: runfixe » 11 wrz 2018, 19:09

We wspinaczce na czas mają cały czas tą samą trasę, którą pewnie Ty byś pokonał za piątym razem, góra po dwóch miesiącach. Jest co prawda nachylona 5%, ale ma 15 metrów; jej skala trudności to 6b francuskie, odpowiednik VI.1 w naszej skali. Tyle, że ty byś szedł 5 minut, ale oni 5 sekund ;)

Jest to szybki wysiłek beztlenowy, w jednej pozycji zostają kilka milisekund i to wygląda naprawdę efektownie. Mają więc zapewne mniej rozwinięte mięśnie dłoni, paliczków, zginacza dłoni, niż bulderowcy, którzy muszą mieć dobry przyczep. Jak pamiętasz swoją przygodę ze ścianką to pewnie pamiętasz "bułę" - jak bolało Cię przedramię, bo zbyt długo wisiałeś na ręce. Ci co biegają na czas nie mają tego problemu,
Generalnie jednak jednak to pozostaje ta sama dyscyplina, początki są takie same. Dzieciaki zaczynają na ściance i mają ogólnorozwojówkę i próbują się we wszystkim, boulder jest zazwyczaj komplementem treningu.
Mi się wydają, że w wieku ok 12 lat się specjalizują dzieciaki. Mówię, o dzieciach po dorośli, którzy zaczynają chyba po pierwsze tym się interesują, po drugie musieliby schudnąć parę kilo...

Sorry, że to nie jest kompletne, ale piszę z pracy...

Co do naszych zawodniczek. Każdy kto się wspina kiedyś robił wszystkie trzy konkurencje, wie jak odpowiednio ustawiać swój punkt ciężkości, jak się wybijać z nóg itd. Dlatego dla zwykłej przyzwoitości mogłyby przynajmniej spróbować, a nie tylko pomazać ręce magnezją...

balwan
Posty: 3819
Rejestracja: 01 lut 2017, 11:43

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: balwan » 13 wrz 2018, 19:29

W walce z czasem Polki rewelacyjne, ale ew. Medal będzie tak samo warty jak medale Łukasza Czapli czyli na pewno będzie należało docenić ale w kontekście IO bez znaczenia.
Królowa wspominała że Kałucke mogą wiele osiągnąć... Zgadzam się ale mogą osiągnąć tylko w konkurencji nie Olimpijskiej. Niestety jeśli na IO będzie tylko kombinacja to nigdy tych dziewczyn nie zobaczymy na Igrzyskach.
Według mnie trenerzy nawet nie powinny tych dziewczyn przedstawiać na pozostałe konkurencję tylko modlić się by federacja poszła po rozum do głowy i za 6 lat na IO byłyby do rozdania 3 komplety medalowe w trzech konkurencjach.

Dziś emocje na Eurosporcie od 20

Outsider
Posty: 995
Rejestracja: 27 sty 2018, 23:13

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Outsider » 13 wrz 2018, 20:25

balwan pisze:
13 wrz 2018, 19:29
Według mnie trenerzy nawet nie powinny tych dziewczyn przedstawiać na pozostałe konkurencję tylko modlić się by federacja poszła po rozum do głowy i za 6 lat na IO byłyby do rozdania 3 komplety medalowe w trzech konkurencjach.
To raczej nie kwestia federacji, tylko MKOLu. Jakby pozwolili na limity rzędu 16-20 osób dla danej konkurencji, to myślę, że nikt by się nie zastanawiał ...

Komentatorzy dużą wtopę zaliczają z ta drugą próbą ...

Awatar użytkownika
runfixe
Administrator
Posty: 4119
Rejestracja: 02 sty 2017, 22:56
Lokalizacja: Rochefort

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: runfixe » 13 wrz 2018, 21:01

No to będzie mistrzostwo i wicemistrzostwo u kobiet.

Outsider
Posty: 995
Rejestracja: 27 sty 2018, 23:13

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Outsider » 13 wrz 2018, 21:24

Gratulacje dla dziewczyn! Naprawdę wspinaczkę świetnie się ogląda, zarówno na czas, jak i pozostałe konkurencje, w rodzinie olimpijskiej jest to coś oryginalnego i tym bardziej szkoda, że debiut tej dyscypliny na IO będzie taki ubogi. Ja mam nadzieję, że dzięki tym transmisjom (bo wspinaczka chyba pierwszy raz w polskiej telewizji - nie licząc World Games), wiele osób w Polsce się tym zainteresuje, co będzie z korzyścią dla tej dyscypliny w Polsce.

balwan
Posty: 3819
Rejestracja: 01 lut 2017, 11:43

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: balwan » 14 wrz 2018, 5:56

Outsider pisze:
13 wrz 2018, 20:25
balwan pisze:
13 wrz 2018, 19:29
Według mnie trenerzy nawet nie powinny tych dziewczyn przedstawiać na pozostałe konkurencję tylko modlić się by federacja poszła po rozum do głowy i za 6 lat na IO byłyby do rozdania 3 komplety medalowe w trzech konkurencjach.
To raczej nie kwestia federacji, tylko MKOLu. Jakby pozwolili na limity rzędu 16-20 osób dla danej konkurencji, to myślę, że nikt by się nie zastanawiał ...

Komentatorzy dużą wtopę zaliczają z ta drugą próbą ...
Ja się nie zgadzam do końca , mysle że by federacja mogła wywalczyć te 24 miejsc po 8 na konkurencję. I w tedy by było kwestią zrobienie tylko bardzo mądrych kwalifikacji IO. Myślę że pomysł bardzo małej ilości zawodników w danej konkurencji byłby mniej krytykowany niż pomysł stworzenia sztucznego tworu.

Krolowa Sniegu
Posty: 7468
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:04

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: Krolowa Sniegu » 14 wrz 2018, 10:22

balwan pisze:
13 wrz 2018, 19:29
Królowa wspominała że Kałucke mogą wiele osiągnąć... Zgadzam się ale mogą osiągnąć tylko w konkurencji nie Olimpijskiej. Niestety jeśli na IO będzie tylko kombinacja to nigdy tych dziewczyn nie zobaczymy na Igrzyskach.
Według mnie trenerzy nawet nie powinny tych dziewczyn przedstawiać na pozostałe konkurencję tylko modlić się by federacja poszła po rozum do głowy i za 6 lat na IO byłyby do rozdania 3 komplety medalowe w trzech konkurencjach.

Dziś emocje na Eurosporcie od 20
Kaluckie juz trenuja z mysla o trojboju, bo Ola pisala na TT, ze na MEJ to trojboj olimpijski jest celem i bedzie walczyc. Poza tym akurat tutaj mimo wszystko to chyba bardziej ich, niz trenerow decyzja to raz, a dwa majac lat 17 bylyby zwyczajnie glupie i pokazaly, ze nie sa prawdziwymi, walczacymi sportowcami czekajac i modlac sie, a nie probujac sie przestawic. Dla nich to jedna szansa na medal IO, a jakos zawodnicy innych panstw byli w podobnej sytuacji.
Sprawdź, kto został kajakowym mistrzem naszego forum :)

balwan
Posty: 3819
Rejestracja: 01 lut 2017, 11:43

Re: Wspinaczka sportowa

Post autor: balwan » 14 wrz 2018, 11:16

Krolowa Sniegu pisze:
14 wrz 2018, 10:22
balwan pisze:
13 wrz 2018, 19:29
Królowa wspominała że Kałucke mogą wiele osiągnąć... Zgadzam się ale mogą osiągnąć tylko w konkurencji nie Olimpijskiej. Niestety jeśli na IO będzie tylko kombinacja to nigdy tych dziewczyn nie zobaczymy na Igrzyskach.
Według mnie trenerzy nawet nie powinny tych dziewczyn przedstawiać na pozostałe konkurencję tylko modlić się by federacja poszła po rozum do głowy i za 6 lat na IO byłyby do rozdania 3 komplety medalowe w trzech konkurencjach.

Dziś emocje na Eurosporcie od 20
Kaluckie juz trenuja z mysla o trojboju, bo Ola pisala na TT, ze na MEJ to trojboj olimpijski jest celem i bedzie walczyc. Poza tym akurat tutaj mimo wszystko to chyba bardziej ich, niz trenerow decyzja to raz, a dwa majac lat 17 bylyby zwyczajnie glupie i pokazaly, ze nie sa prawdziwymi, walczacymi sportowcami czekajac i modlac sie, a nie probujac sie przestawic. Dla nich to jedna szansa na medal IO, a jakos zawodnicy innych panstw byli w podobnej sytuacji.
Mogę się z tobą założyć że Kałuckie nic w trójboju nie osiągną. Jedyną szansą dla nich to zmiana konkurencji na IO 2022

ODPOWIEDZ