Kolarstwo szosowe

Igrzyska XXXII olimpiady. Kwalifikacje ogólnie i podział na dyscypliny
mrpotato
Posty: 1544
Rejestracja: 03 sty 2017, 21:30

Kolarstwo szosowe

Post autor: mrpotato » 16 sty 2017, 22:35

startuje pomału nowy sezon na szosie, trzeba byc otworzyć wątek

linki jakie mi przychodza do głowy to:

http://www.pzkol.pl/
http://www.uci.ch/
http://www.procyclingstats.com/

w kolejnosci: federacja polska, światowa, mega kopalnia statystyk

pytanko mam co do trasy w Tokio bo pamietam ze na śp poprzednim forum były juz zaawansowane wymiany poglądów na ten temat: bedzie płasko, pagórkowato czy jeszcze inaczej? znając ew. profil łatwiej bedzie śledzić
poczynania naszych w tym młodych zdolnych pod kątem 2020
"Futbol nauczył mnie tego, że mecz składa się z dwóch połów" - DS

Awatar użytkownika
runfixe
Administrator
Posty: 2258
Rejestracja: 02 sty 2017, 22:56
Lokalizacja: Rochefort

Kolarstwo szosowe

Post autor: runfixe » 16 sty 2017, 22:59

Wyścig będzie prawdopodobnie w centrum Tokio, więc żadnych prawdziwych górek nie ma co się spodziewać.

dd100
Posty: 565
Rejestracja: 04 sty 2017, 1:30

Kolarstwo szosowe

Post autor: dd100 » 19 sty 2017, 0:11

CCC dostało zaproszenie na Giro :). Duże zaskoczenie. Mam nadzieję, iż występ będzie lepszy niż w 2015.

italianista

Kolarstwo szosowe

Post autor: italianista » 22 sty 2017, 12:37

mrpotato pisze:QR_BBPOST startuje pomału nowy sezon na szosie, trzeba byc otworzyć wątek

linki jakie mi przychodza do głowy to:

http://www.pzkol.pl/
http://www.uci.ch/
http://www.procyclingstats.com/

w kolejnosci: federacja polska, światowa, mega kopalnia statystyk

pytanko mam co do trasy w Tokio bo pamietam ze na śp poprzednim forum były juz zaawansowane wymiany poglądów na ten temat: bedzie płasko, pagórkowato czy jeszcze inaczej? znając ew. profil łatwiej bedzie śledzić
poczynania naszych w tym młodych zdolnych pod kątem 2020
W Tokio w klasyku mężczyzn szanse widzę tylko w Kwiatkowskim (obojętnie jaka będzie trasa). Wg tego co organizatorzy zapowiadają, profil będzie płaski. Może będą jakieś wiadukty, ale oznaczonych podjazdów się nie spodziewam. Natomiast trasa zanosi się na trudną technicznie z dużą ilością 90-stopniowych zakrętów. Czyli już wiemy, że Majka nie powalczy, a liderem na 99% będzie Kwiatkowski, chyba że pojawi się ktoś, kto jeździ lepiej od niego, albo (odpukać) przydarzy mu się kontuzja. Kwiatkowski w tym sezonie pojedzie na początku m.in. w klasykach włoskich i belgijsko-holenderskich, potem w Tour de France i na koniec w MŚ. Podkreśla, że chce zacząć sezon spokojnie (w zeszłym zbyt wcześnie przyszła forma i potem odleciała z różnych przyczyn). W czasówce na pewno powalczyć powinien Kwiatkowski (myślę, że będzie w życiowej formie w 2020: optymalny wiek, doświadczenie, wytrenowanie) i może ktoś, kto się pojawi do tego momentu (w Bodnara i Białobłockiego ciężko uwierzyć, będą już wtedy raczej u końca kariery, a do tej pory jak nie osiągnęli pewnego poziomu to już nie osiągną). U kobiet powinna oczywiście powalczyć Niewiadoma. Mit góralki pękł w Rio, a Niewiadoma wygrywała już przecież płaskie wyścigi. No i są w odwodzie młode polskie kolarki. Podsumowując, u mężczyzn wystarczy śledzić poczynania Kwiatkowskiego, u kobiet będzie to większa grupa.

Krolowa Sniegu
Posty: 3921
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:04

Kolarstwo szosowe

Post autor: Krolowa Sniegu » 22 sty 2017, 14:17

Mit góralki nie pękł, po prostu miała gorszy dzień, przecież dobrze sobie radzi na podjazdach. Jeden wyścig to nie argument. W tym roku trudna trasa MŚ.

mrpotato
Posty: 1544
Rejestracja: 03 sty 2017, 21:30

Kolarstwo szosowe

Post autor: mrpotato » 22 sty 2017, 16:22

czyli szukamy raczej kogos kto potrafi depnąc na kreskę z grupy/grupki

pytałem raczej pod kątem nowych twarzy, 4 lata to szmat czasu, czas wystarczający zeby sie pojawił i mocno ukształtował ktos kogo dzisiaj jeszcze nie znamy albo znamy słabo
"Futbol nauczył mnie tego, że mecz składa się z dwóch połów" - DS

Krolowa Sniegu
Posty: 3921
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:04

Kolarstwo szosowe

Post autor: Krolowa Sniegu » 17 lut 2017, 0:42

http://naszosie.pl/2017/02/16/volta-ao- ... to-trzeci/
http://naszosie.pl/2017/02/16/wyciekla- ... ego-tokio/ - dobra trasa dla Michała :) oby tylko nie wymyślał, że wygra Tour de France, ale trenował jak przed 2014 rokiem. Podobno wziął na wstrzymanie i ogarną się psychicznie, znów się bawi i co ważne ma cele i ma gdzieś wyścigi na Majorce itd.

mrpotato
Posty: 1544
Rejestracja: 03 sty 2017, 21:30

Kolarstwo szosowe

Post autor: mrpotato » 17 lut 2017, 8:44

ma gdzieś wyscigi a w ładnym stylu był wczoraj 3-ci na trudnawym etapie Algarve
"Futbol nauczył mnie tego, że mecz składa się z dwóch połów" - DS

Krolowa Sniegu
Posty: 3921
Rejestracja: 12 sty 2017, 21:04

Kolarstwo szosowe

Post autor: Krolowa Sniegu » 17 lut 2017, 11:23

mrpotato pisze:QR_BBPOST ma gdzieś wyscigi a w ładnym stylu był wczoraj 3-ci na trudnawym etapie Algarve
Był trzeci, ale mówił, że różnica jest taka, że się nie spina to raz, a dwa jest trzy kilo cięższy i forma ma przyjść na klasyki.

mrpotato
Posty: 1544
Rejestracja: 03 sty 2017, 21:30

Kolarstwo szosowe

Post autor: mrpotato » 17 lut 2017, 12:06

przydałoby sie odpalic jakies rakiety zeby Brailsford nie zaczał sie niecierpliwic

ad Tokio
straszne zmarszczki
to nie tylko Sagan jest w stanie przetrwac ale lepsi od niego sprinterzy z wytrzymałoscia siłową
to oczywiscie luźna dywagacja na dzis a co bedzie za 3,5 roku,who knows?
"Futbol nauczył mnie tego, że mecz składa się z dwóch połów" - DS


italianista

Kolarstwo szosowe

Post autor: italianista » 17 lut 2017, 14:28

Sprawdziłem na innej stronie. Trasa dla kolarzy ma liczyć 273 km i ten interwałowy podjazd (bo te dwa podjazdy należy traktować jak jeden ze względu na to, że następują jeden po drugim) będzie do przejechania 16 razy. U kobiet trasa na dzień dzisiejszy liczy 135 km z 7-krotnym podjazdem. Po pętli, która liczy 16 km (a nie 12), wjeżdża się na drogę finiszową, która na oko wg mapy liczy 5-7 km. I tutaj 2 ostre zakręty, grubo ponad 90-stopniowe. Czyli Japończycy stawiają na prostotę. Żadnych bruków i udziwnień. Asfalt pewnie będzie w idealnym stanie, sprzyjający szybkiej jeździe, sprzyjający atakom na twardym przełożeniu, bo te podjazdy są łatwe. Jedynym problemem przy samotnym ataku w końcówce jest fakt, że końcowe wzniesienie znajduje się tuż przed połową pętli. Czyli do mety zostanie przynajmniej 13 km płaskiego, choć ciężko dokładnie określić patrząc na oko. Trasa absolutnie wyklucza z walki o medale górali, a także klasycznych sprinterów. Wg mnie Japończycy utrzymają te 273 km, bo trasa rzeczywiście jest na pierwszy rzut oka mało selektywna. Pętla, która powinna interesować najbardziej, jest techniczna z kilkoma ostrymi zakrętami. Kolarze i kolarki przejadą na niej przez dwa parki, a rywalizacja toczyć się będzie po dwóch stronach rzeki. Wg mnie medale zarezerwowane są dla zawodników, którzy potrafią sami rozstrzygnąć wyścig na własne konto bez pomocy drużyny. Widzę tutaj walkę indywidualności o wyrobionej renomie w jeździe po klasykach niebrukowanych. Kwiatkowski trafił chyba na najlepszą z możliwych tras. Ma chyba najlepsze predyspozycje do jazdy po asfaltowych 2-3-kilometrowych podjazdach, które nie przekraczają 4% średniego nachylenia. Na Harelbeke w zeszłym roku wyglądało to tak, że jak pojawiał się asfaltowy podjazd, od razu odrywał się od rywali, mimo że jechał swoim tempem, nie szarpał, przynajmniej nie było tego widać w telewizji. On po prostu potrafi takie podjazdy przejechać na niskiej kadencji. Na finiszu nie jest bez szans, sprint ma świetny. Myślę, że jest w stanie to ogarnąć będąc w wysokiej formie. Van Avermaet, Gilbert coraz starsi, Wellens bez sprintu, Holendrzy słabi na imprezach mistrzowskich, preferują raczej długi finisz, też bez sprintu, poza tym z czołowych kolarzy mają głównie kolarzy wytrzymałościowych a nie interwałowców. Dan Martin jak spisuje się na imprezach mistrzowskich wszyscy wiemy (totalna olewka, byleby tylko odfajkować start). Na ten moment praktycznie poza Kwiatkowskim, Saganem i Alaphillipem nie ma nazwisk, które, biorąc pod uwagę perspektywę roku 2020, mogłyby ogarnąć ten profil klasyku. Wszyscy z czołówki klasykowców będą wtedy w starszym wieku, a ci nowi, którzy się pojawią, będą zbyt mało doświadczeni. Jestem nawet w stanie sobie wyobrazić, że Kwiatkowski i Sagan już przed wyścigiem się dogadają na odjazd i współpracę. Wiele na to wskazuje: dla obu to mogą być ostatnie igrzyska, na których będą w stanie walczyć o medal. Sagan będzie jechał pewnie bez pomocy. Zrobią tak jak na Harelbeke i na Strade Bianche. Dostali od losu taką trasę, więc czemu mają jej nie wykorzystać?

mrpotato
Posty: 1544
Rejestracja: 03 sty 2017, 21:30

Kolarstwo szosowe

Post autor: mrpotato » 17 lut 2017, 15:49

"jeden kupon lotto bez plusa poproszę"
takie mam skojarzenia apropos typów na Tokio
wygłaszanych w dniu dzisiejszym
"Futbol nauczył mnie tego, że mecz składa się z dwóch połów" - DS

mgars
Posty: 187
Rejestracja: 13 sty 2017, 20:54

Kolarstwo szosowe

Post autor: mgars » 19 lut 2017, 21:51

Kwiatkowski drugi w Volta a Algarve. To dobry prognostyk na dalszą część sezonu. W swoich najlepszych trzech latach 2013-2015 zawsze był w dwójce w tym wyścigu.

Awatar użytkownika
runfixe
Administrator
Posty: 2258
Rejestracja: 02 sty 2017, 22:56
Lokalizacja: Rochefort

Kolarstwo szosowe

Post autor: runfixe » 23 lut 2017, 9:41

Można powiedzieć, że dziś tak naprawdę rusza sezon wiosenny z wyścigiem piątej kategorii UCI World Tour - Abu Dhabi Tour w którym udział bierze Rafał Majka. Nie mogę znaleźć list stalowych więc nie wiem jacy inni Polacy jadą.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości